Нови Сад/ Кикинда 6. јул 2024.- Помоћник покрајинског секретара за културу, јавно информисање и односе с верским заједницама мр Драган Трапарић, свечано је синоћ отворио Годишњу изложбу 42. симпозијума Тера у Кикинди, чиме је званично почео овогодишњи Интернационални симпозијум Тера.
Помоћник ресорног секретара Драган Трапарић је на самом почетку честитао организаторима и учесницима симпозијума на традиционалности и одржавању квалитета манифестације истакавши да се управо на овај начин стварају нова велика имена српске културе и уметности, профилишући младе иновативне ствараоце који ће даље Србију својим делима представљати у свету.
Покрајински секретаријат за културу, јавно информисање и односе са верским заједницама у оквиру сектора за савремено стваралаштво издваја сваке године, нарочито од 2017. године, средства неопходна за одржавање пројеката: „ Интернационални симпозијум скулптуре у Теракоти“, „Фестивал Теравива“, као и пратећи музички фестивал осмишљен са циљем ширења културе и значаја самог Симпозијума и Годишњег излагачког програма.
„Интернационални симпозијум Тера, захваљујући квалитету и времену трајања, одавно је превазишао локалне оквире и постао познати бренд који проноси добар глас о нашој земљи и ја се искрено надам да ће манифестације попут ове помоћи да дођете до једног од највећих признања у области културе, за које се тренутно у Кикинди трасира пут, а то је – Национална престоница културе за 2027. годину“, нагласио је Трапарић.
Градоначелник Кикинде Никола Лукач, захвалио се организаторима симпозијума што промовишући своју уметност, промовишу и град Кикинду, стављајући је на светску културну мапу. Лукач је изјавио да се нада да ће уметници из иностранства који учествују у овој манифестацији црпети своју даљу инспирацију за стварањем управо из духа овог града, његове лепоте и пре свега људи који га чине оним што јесте.
Александар Липован директор Установе културе центар за ликовну и примењену уметност „Тера“ Кикинда захвалио се Покрајинском секретаријату за културу, јавно информисање и односе с верским заједницама и представницима Града Кикинда на подршци, као и свим ствараоцима уметничког стваралаштва које је од данас изложено на градском тргу испред ЦЛПУ „Тера“, али и самим конзументима.
Липован је овом приликом нагласио да је у претходне 43 године постојања Тера имала улогу покретача, организатора и реализатора културне праксе у свом окружењу са циљем да савремене уметничке и културне вредности Републике Србије, али и земаља Европе и света, приближи широј јавности.
Аутор каталога Нела Тонковић упутила је присутне на значај и специфичност скулптура у теракоти великих формата, које осим што имају снагу изазова, такође карактерише и нестандардна уметничка форма. Тонковићева је нагласила да се одабир уметника који су радили у глини месец дана током 2023. године ослањао на уверење о неопходности сагледавања и уважавања различитих медијских израза у савременој уметности.
Тако је поред троје уметника образованих у области вајарства (Мирољуб Стаменковић, Никола Ненадић, Хорхе Беда Морсиљо Хулијани), позвано и троје уметника чији је рад вишемедијски (Саша Панчић, Чедомир Васић, Ледија Костандини). Ипак, овом приликом сви уметници – и они који се професионално баве вајарством, и они који су се први пут упустили у практично истраживање скулптуре – били су, када је умешност и уметност рада у теракоти у питању, на истим полазиштима, а она су налагала да се идеја саобрази материјалу у којем ће бити испољена.
Драган Трапарић приликом данашње посете Кикинди, обишао је и Музеј „Тера“, као и „Тера“ атеље, који се налази у специфичном и импозантном амбијенту, старе кикиндске циглане саграђене 1895. године, који у великој мери утиче на уметнички рад стваралаца који тамо бораве.
Интернационални симпозијум скулптуре у теракоти великог формата Тера, одржава се од 1. до 31. јула у Кикинди, у простору некадашње фабрике црепа, где је до сада учествовало око 300 вајара из земље и света. У Териној колекцији налази се преко 1200 скулптура, а дела настала на њеном симпозијуму излагана су на бројним међународним изложбама међу којима је и венецијанско Бијенале 1999. године.