
Покрајинска секретарка за културу, јавно информисање и односе с верским заједницама Александра Ћирић Бошковић и покрајински секретар за привреду и туризам др Ненад Иванишевић учествовали су данас на панел дискусији на тему креативних индустрија која је одржана у Привредној комори Војводине.

Секретарка Ћирић Бошковић је овом приликом представила широк спектар деловања Секретаријата, као и могућности подршке креативним индустријама кроз актуелне конкурсне линије.
„Подршка ресорног секретаријата креативним индустријама огледа се кроз континуирано суфинансирање програма и пројеката путем јавних конкурса у свим областима културе и уметности“, истакла је Ћирић Бошковић и додала да је Секретаријат отворен за нове предлоге, иницијативе и сугестије, а све у циљу унапређења рада и система подршке развоју културе у најширем смислу, а самим тим и у погледу изналажења нових начина афирмације креативних индустрија.

Секретар Иванишевић је овом приликом позвао делатнике у оквиру креативне економије да се придруже Секретаријату у напорима да креира што боље привредно окружење у овим областима, као и да се пружи подршка локалним произвођачима хране и пића који имају тежњу да наступају на домаћим, а посебно на иностраним тржиштима.

„У овом тренутку имамо релативно рестриктивно тумачење креативне индустрије, стога је наша замисао да на конкурсима намењеним за 2025. годину промовишемо креативност у привреди, али исто тако и као грану туризма. Хоћемо да подстакнемо произвођаче да буду креативнији у погледу амбалаже, наступа, као и у маркетингу”, рекао је Иванишевић најавивши да ће у току следеће године Секретаријат расписивати конкурсе за креативност, јер је то значајно за извоз на светска тржишта, како би се представиле све особености и специфичности овог подручја.

Теме првог и другог панела биле су „Утицај вештачке интелигенције на креативне индустрије“ и „Маркетинг у креативним индустријама“.