Различита су искуства у приватизацији медија

15. јул 2017. године

Нови Сад, 15. јул 2017. - Заменик покрајинског секретара за културу, јавно информисање и односе за верским заједницама др Небојша Кузмановић и помоћник секретара за јавно информисање, медије и аналитику Ђорђе Вукмировић, учествовали у Крупњу на Данима медија које је у конгресном центру хотела Гранд организовао Медија Инфо центар из Новог Сада.

Говорећи на округлом столу Две године од завршетка приватизације медија перспективе кроз визуру нове медијске стратегије, Кузмановић је оценио да је процес приватизације, попут свих других сегмената друштва, из корена променио слику и у медијскох сфери.

Та сфера је, једнако као и сфера културе, и из угла нашег секретаријата изузетно важан сегмент друштва и стога јој посвећујемо велику пажњу. С нестрпљењем очекујемо израду републичке Медијске стратегије, да бисмо сличне оквире могли да дефинишемо и на покрајинском нивоу, додао је заменик покрајинског секретара.

Према Вукмировићевим речима, искуство приватизације медија која се, у више модела, одвијала у протеклих петнаестак година је различито.

Када је о Војводини реч, због лоше изабраних модела приватизације, неки изузетно добри медији са дугом традицијом, попут Радио Сомбора на пример, су у том процесу угашени, а неки попут новосадског листа `Дневник` доспели у озбиљне егзистенцијалне проблеме. Има, међутим, и примера да су медији после приватизације направили озбиљне позитивне искораке, додао је Вукмировић.

Он је прецизирао да на територији Војводине данас функционише око 230 штампаних, електронских и интернет медија, што је знатно више него раније.

То говори да свака војвођанска општина, у просеку, има пет медија, а посебна експанзија забележена је код интернет сајтова и портала. Ако се изузме РТВ као покрајински јавни сервис и двадесетак медија на мањинским језицима за које су обезбеђене директне државне субвенције, остали су усмерени на конкурсно суфинансирање и сужено рекламно тржиште и питање је да ли ће сви моћи да опстану, упозорио је Вукмировић.

Управо у жељи да им у томе помогне, Покрајински секретаријат је, према његовим речима, у овој години за конкурсно суфинансирање издвојио вишеструко већа средства него у 2016.

Ивана Ђурић, саветник у Министарству за културу и јавно информисање потврдила је да је формирана Радна групе за израду нове Медијске стратегије и најавила скори почетак на том изузетно важном документу, а о искуствима у приватизацији електронских медија и функционисању тог дела информативног система Србије говорио је члан Савета РЕМ Ђорђе Возаревић.